Thursday, December 30, 2010

Cuti kerana Kita JUARA!!!!!


Salam Semangat Gollll!!!! waat korang

Entri nak sebut sikit jew~~~

Esok Cuti!!!!!


Terima Kasih!! Terima Kasih!!! Terimalah Kasih aku....adoiiiiyyaiiii...gheeee gheeee

Pengumuman cuti pada 31 disember 2010 telah pun di umumkan oleh Perdana Menteri Malaysia berikutan kemenangan Malaysia dalam Piala Suzuki 2010. Masih tak percaya???

Meh klik sinie -----> Klik <----------

jerit lagi!!! Hip Hip Cutiiiiiiiiiii !!!!!!!!

Jom tengok cne, tak sah pulak rasanya kalau tak pampangkan gambar pasukan malaysia menjulang piala AFF Suzuki 2010.

Kemenangan Milik Malaysia!!!!!!!!!

"Kemenangan Kita Kongsi Bersama"

Tahniah Sekali Lagi!!!!

p/s : Harapan masih tinggi untuk melihat Malaysia memberi tentangan dalam ASIA dan kemudia Piala Dunia.....Yeaaa...Yakin Boleh!
......

Salam~~~

Wednesday, December 29, 2010

Malaysia!!!! We are The Champion!!!

Salam sayang dan HI dari stadium bung karno indonesia!!!!!

Kalau dah datang dari stadium....korang taulah apa aku nak maksudkan...

errrrr....Yer tak??? .....ker... tak????

Horaaaaaayyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!
HUraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Hupppp Huppp Yihhhaaaaaa!!!!!!!
- MALAYSIA JUARA AFF SUZUKI 2010 -

walaupun Malaysia tewas 2-1 kepada Indonesia pada perlawanan Akhir ke-2 di Indonesia, namun MALAYSIA Menang dengan agregat 4-2. Walaupun diasak bertubi-tubi namun Malaysia masih mampu mengekang indonesia daripada terus mendapatkan gol. Malaysia hanya tidak bertahan namun tetap menyerang dengan gerakan "counter-attack" yang ternyata telah memberi 1gol di Indonesia.

CEMERLANG !!!!!

Korang sumer dah tengok persembahan Malaysia tadi??? Saper korang nak pilih sebagai " Man of The Match"???? Emmmm...tolong pinggirkan tok bomoh dan Otomen....hhuhuhuhuhu....Saper pilihan di hati??? Pada aku aku pilih penjaga Gol Malaysia!!!! Yeaaahhhh!!!!! Si Khairul Fahmi!!!! Bukan pemain lain tak best, tapi dia yang paling menarik perhatian~~~~Tampanan, Tumbukan, gerakan dan cara beliau meng'krate' bola serangan Indonesia banyak menyelamatkan Malaysia dari terus di bolosi...Betul Tak, Betul Tak.....TaHniAhh!!!!! (terutamanya time menyelamatkan penalti tadi, fuyooooo!!!!! pembakar semangat tu~~~)

Kata-kata wat Fahmi Si GolKeeper~~~

"Walaupun Rupamu kurang ku kenal, Tapi tampanan bola mu tetap menjdi pojaan HATi Ku~~~"

Peace!!!!
(^^)v

Nak tengok Si penjaga gol?? terus scroll
.

..

...

....

.....

......


Nie dia gambar si khairu.......oittttt ini otomen!!!!!!! nyemak tul!!! Ni Si pemancar sinar Hijo...bzittttt!!! Bzitt!!!!

.

..

...

....

.....

......


Aaaa....nie yang betul si penjaga Gol. Khairul Fahmi^^

TAHNIAH MALAYSIA!!!!!!!

p/s : wat safee sali, tahniaah gak jadik penjaring terbanyak

TRIBUTE!! dari Tok Bomoh dan Otomen!!!

Salam dan Hi wat korang !!!!

Jap~~Jap~~(gelak besar jap)

HAR HAR HAR HAR TA....
HAR HAR HAR HAR TA......(karun.......)
meh gelak sekali~~
HAR HAR HAR HAR TA....(karun..aku bolot sumer!!!)
. . . . . . . .
hehehe...cukup2, tak senonoh tol...gheeee..gheee...

entri kali niee, CUMA nak ucapkan TERIMA KASEH daun keladi kat korang-korang sekalian.

KOrang-Korang ??? saper korang-korang ??

Yaayyyyaayyy!!!!

Korang adalah 20 orang yang dah jadik followers \(^0^)/. Aku sebenarnya memang dah berniat nak memberi sedikit TRIBUTE nie kalu dah capai angka 20. Tapi tak pulak terfikir akan secepat ni. huhuhuhu...(ayat2 blogger noob--> akulah tu).

huhuhuhuhuhu~~~~~

tribute untuk korang~~~

Anyway....korang sumer memang sporting morting. Dengan adanya follower, aku akan sentiasa tahu yang aku menulis untuk aku sendiri dan orang lain, paling penting aku bukan syok sendiri menulis dan membaca setiap yang aku taipkan tu...terharu~~~~

TERIMA KASEH!!!!!

Jumpa laGi!!!!!!!
.................

p/s : penuh dengan semangat Merah!!!!!!

Tuesday, December 28, 2010

Kerana Otomen, Bomoh dipersalahkan~~


Salam wat u allz....

Bllllllizzzzz.....Blllllllizzzzz.....Pancaran laser otomen!!
TAK HABIS2 Lagi ke "dierang" nie???

Entri nie cuma aku nak kongsi sket pasal yang aku tengok kt berita TV tadi. Agak2 luculah jugak. Setelah otomen dipersalahkan dengan lahapnya...sekarang Tok Bomoh pulak kena.....Adoiiiiyaiiii....

Ma~~rang ... K~~rapu ... ke~~punden ... Ma~~rang ... skey~~perrrrr~~~

Pasukan Malaysia dituduh mengunakan Bomoh lah pulak..ape kebender nak men bomoh nie... aper yang dah bomoh buat???
.....
kasik bola tu jadi berat sehingga dierang tak leh nak sepak???
kasik bola tu keras supaya kepala dierang pecah time tanduk bola???
Atau dierang takleh nak kejar bola tu sebab jadik AYAM???

entah ape2 entah~~~~

Ada Lagi, apa yang aku dengar dari ulasan TV tadi 2 pemain Malaysia dikatakan pemain IMPORT??? Pulak dahhhh~~~

Macam-Macam Ada...

apapun, doakan keselamatan dan kejayaan pasukan Malaysia kelak!!!
Malaysia Boleh \(^^)/
Horaaaaaaaaa~~~~

.....
p/s : imiginasi yang bukan-bukan agak menjengkelkan..(kadang-kadang)

Pinjam ?? ~~~ potong!!! potong!!! potong!!! + Ultraman Lagi...

Salam wat korang semua!!

Tengah sibuk nak carik video pasal otomen2 yang p laser kepala gol keeper malaysia pulak kew??? takper pasnie 29 haribulan, makin banyaklah otomen2. Aku raser datok otomen pun p laser sekali tu.....bziiitttttt!!!!!!!!

Tapi tu mmg lumrah dunia.... :) gheeeeee....
naper lumrah??? KENAPA??? pernah tak orang dengar pepatah

Kerana marahkan Nyamuk kelambu di Bakar ???? Pernah? xpernah?

setiap orang akan carik apa saja kesalahan orang lain dengan apa saja yang berlaku. Apa saja.

Opsss....terlebih sudah.......sudah-sudah...
entry kali nie bukan nak ulas pasal Laser Otomen tu...huhuhuh...tapi nak sebut pasal satu kewajipan(orang yang meminjam).

.......................................




Nak Tau pasal Ape? Pasal PTPTN jew...hahaha...sekali Lagi PTPTN "jew". Trauma tak korang baca??? kew teringat sesuatu yang dilupakan??? atau tertanya ape tu??? (terkena kt hidung aku sendiri, (=.=) ) ...waaaaaaa....

PTPTN nie klu kat student2 yang tengah belaja kt campus ke, U ke, Poli ke, mana2lah secara ringkas mmg tentang pinjaman kewangan. Jadi, aku hari nie cuma nak kongsi pasal satu langkah PTPTN untuk mendapatkan peminjam2 membayar kembali. Ini aku dapat dari setelah aku balek-balek surat khabar tempatan online hari nie.(ini yang memyinggah kt mata)

------> Klik SINI untuk membaca <------ Ini adalah berkaitan perlaksanaan Potongan Gaji oleh LHDN untuk melangsaikan hutang peminjam PTPTN pada tahun 2012. Errrr....bukan potong habis, tapi potong secara ansuranlah yer.....klu potong habes, takder nasiklah periuk aku karang...huhuhuhu.....

KENA BlOCK!!!!


Apa yang aku masih ingat, perbagai cara telah dilakukan oleh pihak PTPTN untuk mendapatkan peminjam tegar yang payah nak membayar balik nie. Salah satu cara yang aku masih ingat ialah larangan peminjam untuk keluar negara. Aku ingat sebab kawan aku pernah kena tahan time2 nak keluar negara...oPssssSssSSs....Bukan Aku ekkkk...kawan aku~~~~~gheee..gheee

Jadi apa yang cuba nak diketengahkan disini adalah, naper yer susah sangat nak membayar hutang???? Naper yer??? Naper???

..................

Terkadang kita sengaja melupakan hutang kita bila orang yang memberi pinjam agak tidak mempedulikan untuk mengambil balik barang yang dipinjam. Tapi pernahkah kita tahu yang kita pinjam itu bukan HAK kita??? Tahukan bila kita meminjam kita diwajibkan untuk membayar balik?? Kekadang bila orang tagih balik hutang kat kita, kita pulak nak naik marah...

MARAH??? pekejadah kita nak marah pulak, dahlah time pinjam harapan bukan main mengunung, janji sampai berhelai kertas siap bubuh signature. Lagi mau MARAH aaaaaaa???? Marah kerana kita salah??? menegakkan lagi benang yang dah sah basah???

Haiyooooo!!!!! Ini Macam tarak untung oooOooo....

Ini cuma peringatan sama2...buat teladan dan kita kongsi sama2... Bukan nak sentuh dan salahkan saper2....(sebab aku pun berhutang).....Jeng..jeng..jeng.......huhuhuhuh....Kita sama2 gembira tunaikan kewajipan.

Salam~~~

p/s : Aku pernah hadapi situasi ini(cerita benar)

Kita namakan pakcik tu Pakcik Z dan dialog ini telah diubah kepada bahasa melayu dan ini berlaku kt tempat kerja aku.

Dikala Suatu Petang di opis ku~~~

Pakcik Z : dik, pakcik xde duit nk bayar utang banyak nie...
Aku : Owhhh, pakcik cariklah cara nak bayar mcm mana pun. Ansur2 pun boleh. Sebelum
kami tarik balek harta yang pakcik tak langsung nak baya buat 5tahun nie.
Pakcik Z : tapi pakcik xde duit dik. Syarikat adik dah beri tempoh yang sangat pendek nie.
Aku : Owhh, yerker?? tapi kami dah beri notis berkali-kali kat pakcik dan tunggakan
pakcik nie tak boleh diselamatkan lagi.
Pakcik Z : Aperlah korang nie.....#@#$^%&^*%#@%$*&( !!!!. Tak Cekap!! Tak Effisien!!
Aku : Senyum :) . Macamnielah pakcik. Pakcik Balik dan fikirkan apa2 cara sebelum saya
teruskan tindakan saya.
Pakcik : Baiklah!!!!!!! Nanti pakcik datang lagi!!!

Pakcik Z keluar dengan marah sambil menghidupkan kereta Proton BLM BARU beliau dan
beredar. Mcm maner aku taw keta baru?? sebab plastik yang untuk balut sit ade lagi.

Aku : Huh???? (mata tak berkelip tw sambil otak ligat berfikir....HERAN!!!)

Adesssss.....!!!!!

jumper lagi!!










Monday, December 27, 2010

Malaysia vs Indonesia vs Ultraman ???

Salam and hI !!!

Sebelum tu sape dah takder suara??? Angkat Tangan..Capat~~~~
huhuhuhhu....

Sebab ape aku tanyer??? sebab Nielah~~~~

GOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


apamacam seronok tak, tengok malaysia lawan indonesia semalam? tambah lagi seronok tengok pasukan kebangsaan menang. walaupun insiden laser ultraman yang entah datang dari mana mencacatkan sedikit keadaan, tapi who cares yang penting kita menang!!!

MENANG!!!




Perlawanan ke-2 akan berlangsung di Indonesia pada 29 December kelak. Harapnya Pasukan Malaysia dapat mempertahankan aggregate tersebut untuk menjulang piala AFF Suzuki!!

Hip Hip Hooray!!!!!!

Apa yang aku lihat dan nak sebut pasal persembahan Malaysia Semalam ;

Penjaga Gol - Tenang dan Bersedia seperti biasa.

Pertahanan - Amat tenang dan penuh disiplin. Sangat BERDISIPLIN. Walaupun beberapa kali player indonesia menyerang dapat mereka patahkan dengan muka slumber. Posisi tidak pernah ditinggalkan. Walaupun ada beberapa kali melakukan kesilapan namun Back4 malaysia dapat membetulkan keadaan dengan segera.

Tengah - 2 pemain tengah banyak membantu Back4 dalam mematahkan rantaian serangan indonesia dan mematikan gerakan mereka. 2 pemain sayap menjadi sumber serangan Malaysia.

Serangan - Rajin dalam mengejar dan mencari ruang untuk bola mereka. Tidak hanya menunggu namun membantu dalam mendapatkan bola.

Couch Malaysia - Mengatakan beliau amat bertuah kerana mempunyai pemain muda yang berbakat. Namun, kebanyakkan pemilihan taktikal beliau telah banyak membantu menyerlahkan persembahan malaysia. Tahniaah!!

Penyokong Malaysia - Walaupun beberapa kali Malaysia menghampakan korang, tapi korang tak pernah jemu membantu dalam menjadi orang ke-12 dalam padang. Tepuk tangan kat korang sendiri.
.
..
...
ULTRAMAN - apetah korang pergi laser kepala gol keeper indonesia tu....kekekek.....Korang p lah LASER raksasa-raksasa kt jepun tu. Banyak lagi untuk dihapuskan...gheeee....gheee....korang nyer pengadil marah tau korang men laser2 nie.... :)

Hiyaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kita sama-sama doakan kejayaan malaysia di Indonesia kelak!!! Amin~~
Majulah Sukan Untuk Kiterang sama-sama Bergembira!!!!


p/s :: lame dah tak men bola, teringin pulak kaki nak hayun bola~~~

Friday, December 24, 2010

5 LANGKAH KE ARAH KEWANGAN YANG BAIK

Duit gaji tak pernah cukup??? duit tak pernah ada lebih?? Anda inginkan sesuatu tapi susah nak untuk mendapatkannya kerana kesempitan kewangan? Anda nak jadi kawal kewangan anda ? Sudah pasti BOLEH tapi pastikan anda ikut dulu langkah-langkah kat bawah untuk mengelakkan pengaliaran keluar kewangan anda secara tidak terurus. Bukan Kedekut sehebat Haji Bakhil tapi hanyalah satu cadangan  langkah berjaga-jaga.


Simpan untuk kecemasan | Gambar : Google

5 LANGKAH KEARAH KEWANGAN YG BAIK

1. RANCANG BAGET - Letakkan perbelanjaan kewangan yang realistik. Banyak perkara akan menjadi mudah jika kita punyai goal/target.

2.KURANGKAN HUTANG - Periksa keadaan hutang anda. Maksud kat sinie adalah dengan mempertimbangkan hutang yang anda ingin dapatkan "loan" ke atas barangan yang hendak dimiliki.Dengan kata mudah, hindarkan berhutang yang merugikan. contoh, membuat pinjaman hanya untuk mendapatkansebiji handphone dan membayar untuk membayar beberapa tahun.

3. BINA SIMPANAN - Bina simpanan untuk apa saja. Jadikan ini pencapaian yang paling utama. Bak kata orang "Sediakan Payung sebelum Hujan". Kita takkan tahu apa akan berlaku kat masa-masa yang mendatang.

4. PELABURAN BIJAK - Kurangkan risiko pelaburan dengan menyertai pelabuaran yang telah diambil kira. Jangan sertaii pelaburan dengan hanya membabi buta. Dapatkan nasihat pakar jika anda tidak memahami tentang pelaburan.

5. KURANGAN CUKAI - Juga sekali lagi JANGAN membayar cukai anda dengan membabi buta. Kenal pasti pmbelian-pembelian yang boleh mengurangkan cukai anda seperti pembelian komputer, buku, caj perubatan ibu bapa dan sebagainya untuk mengurangkan bayaran anda.

Selamat mencuba.

Thursday, December 23, 2010

Petua Mengurangkan Stress

Salam Sayang dan Hi Hi.......Bye Bye??? Bukan~~~~

Hi Hi, Come Let Dance with me... v(^^)v

Anda Stress tempat kerja??? stress yang melampau sehingga suhu termometer Stress korang dah xleh nak sukat??? Bahaya tu...Tapi Takper, kali ni entry cuma serba sedikit nak share tentang cara-cara Untuk mengurangkan sedikit stress tempat kerja.

Sama-sama kita......Zassssssssssssssss.............!!!!!!!!

Barbie : Aduh Sakit Kepala KU!!!! Stress arr cmnie!! (credit google)


PETUA MENGURANGKAN STRESS

DI TEMPAT KERJA


Stress adalah sebenarnya reaksi terhadap TEKANAN berlebihan. Ia boleh menjejaskan kesihatan jika bebanan terlalu tinggi dan dalam jangka yang terlalu lama.
Ditempat kerja, stress boleh berlaku kerana beberapa perkara contohnya kerja tidak mencapai "target", kerja yang berulang-ulang, kerja yang banyak, rakan sejawat dan banyak lagi. STRESS boleh menyebabkan seseorang lebih cepat marah, cepat lelah, sakit kepala, beremosi berlebihan, kemurungan dan boleh menyebabkan penyakit jantung.

Adoiiiiiii....bahaya tu....

Dengan itu, jom kita fahami petua-petua ringkas dibawah untuk persediaan diri~~~

CARA-CARA MENGURANGKAN STRESS

1) MENGENAL PASTI PUNCA STRESS

Kenali punca stress dan cuba untuk mengawal keadaan sekekiling. Cuba selesaikan masalah dengan berbincang atau pun bermesyuarat. Rancang kerja dengan baik dan berkomunikasi dengan lebih berkesan.
2) MENGELAK STRESS

Cuba elakkan beban kerja berlebihan. Ketahui kemampuan diri dan meluahkan kesesakan yang tertanggung dalam diri. Cari rakan-rakan sekerja yang boleh dipercyai untuk meminta bantuan dan lakukan kerja dengan berkerjasama untuk mempercepatkan kerja.


3) TINGKATKAN KETAHANAN DALAMAN DAN LUARAN DIRI

Yang penting adalah dengan pemikiran korang yang +cas cas positif. Sekali lagi, cas positif. Antaraya kebaikan berfikiran positif ialah dapat menerima kritikan, dan sentiasa mengambil kritikan untuk membina diri. Amalkan juga aktiviti hidup sihat. Bersukan, solat dan rehatkan minda utnuk mengembalikan kecerdasan minda.

4) HARGAII DIRI SENDIRI

Terutamanya keyakinan dan kebolehan diri. Dengan menghargaii diri sendiri, kita akan lebih yakin akan kebolehan diri. Kita akan lebih brani untuk mengadapi pelbagai bebanan kerja yang bakal di arahkan. Lebih yakin dan berani untuk menyelesaikan masalah2 yang ditempuhi di tempat kerja. Justeru ia dapat meningkatkan motivasi diri kita sendiri.

.
..
...

Dan Yang Terakhir!!!!!!

.

..

...

....

.....

5) BACA BLOG MEMBER-MEMBER BLOGGER!! (yEAh..nIE aKU sUKA!)

Tak Cayer??? gheeeeeeeeeee :) Jom korang cuberlah.....Ini idea aku sendiri. Kekadang aku rasa dengan membaca BLOG member2 boleh mencambahkan lagi pemikiran aku yang tengah kusut musut. Thank For u All!!! Segala idea dan ceritera yang diceritakan memberikan idea yang berguna. Info-info amat mengalakkan pemikiran untuk terus bergerak aktif dan dapat melupakan stress kerja yang ditanggung......YeaH!!!...huhuhuhu (^^)y.

Akhir Kata~~~~

itulah serba sedikit tips yang aku jumper daripada pengamatan sendiri. Masih banyak lagi cara-cara untuk menandingi stress dan ada juga cara yang telah diketengahkan oleh pakar. Jangan berhenti menimba IlMu!! Ke-Kretif-an sebenarnya pembantu utama dalam menyelesaikan segala masalah anda. Ok!! sehingga jUmpa Lagi!!!

Salam!!!!!!

p/s :: Yang PEnting Kita HappY!!! HappY!! OOOOooHHhhAaaa!!!!



MENJADI SEORANG PEMIMPIN YANG BAIK

Anda seorang pemimpin dan anda mempunyai hajat untuk menjadi seorang pemimpin? Tidak perlu kerana anda sendiri sudah pun menjadi pemimpin tanpa kita sedari. Tanpa kita perlu menyertai mana-mana organisasi atau tanpa kita perlu terlibat dalam apa-apa pertandingan pemilihan sekalipun. Tapi bagaimana kita sudan menjadi seorang pemimpin?



Saya cuba pendekkan nya disini, kerana anada mungkin;

Pemimpin kepada Organisasi anda atau, 
Pemimpin kepada Keluarga anda,
dan yang penting sekali~~~~
Pemimpin Kepada diri kita sendiri.


Wednesday, December 22, 2010

Kenape perlu aku Jadi Presiden


Tolong~~~Jepun dah mei serang!!!!!
ghehehehe.....

Salam wat U all.....
Kali entri untuk AG geng bas seklah aku si YutakaMushimura

KENAPA PERLU AKU JADI PRESIDEN.

Kenapa??? Kenapa??? Kenapaaaaaaaaa???

:: Permohonan Kerja untuk Presiden ::
___________________________________________________

I think Of
i-think-of.blogspot.com
Dunia Merapu, Mayasia.

Rising Sun Awaken Moon
risingsunawakenmoon.blogspot.com
Dunia Mayasia.

Tuan,

RE: PERMOHONAN UNTUK JAWATAN PRESIDEN

Perkara ditebalkan di atas adalah dirujuk setelah lama difikirkan dan ini saya membalas iklan jawatan kosong tersebut yang pihak tuan iklankan dalam majalah GengBasSekolah milik adik saya.

2. Untuk pengetahuan pihak tuan, saya amat berminat untuk memohon jawatan tersebut kerana saya amat sukakan kuasa. Kuasa tersebut boleh membuatkan saya melakukan apa saja yang saya suka dalam syarikat milik tuan. Saya akan memastikan syarikat tuan mendapat keuntungan yang akan berlipat ganda. Dengan ini, gaji saya juga akan berlipat ganda.

3. Saya juga akan memastikan syarikat tuan mengalami perubahan yang drastik dengan melakukan transformasi. Antara contoh yang terbaik adalah dengan membeli barangan-barangan murah dan dilelong untuk kegunaan pejabat. Saya merekomendasi membeli barangan buatan dari china. Dengan itu, kita boleh menjimatkan perbelanjaan dan kos operasi syarikat. Saya juga akan memastikan perjalanan operasi dan pendapatan kita sentiasa berjalan lancar. Dengan ini, bonus saya akan juga berlipat ganda.

4. Setelah diselidik, saya mendapati tuan mengamalkan dasar pandang ke timur. Dengan ini, saya akan mengunakan inspirasi yang sangat baik ini dengan terus mengunakan teknologi-teknologi negara sebelah timur itu untuk meningkatkan produktiviti syarikat. Saya dengan kuasa besar yang diberikan, akan memastikan pekerja-pekerja syarikat mendapat motivasi tinggi untuk berkerja. Contohnya, memasukkan perkerja(perempuan comel ) yang terpilih dari Jepun sahaja seperti yang tuan sukakan. Jadi, semangat untuk turun berkerja bertambah berkobar-kobar dan perkerja akan lebih berkerja keras kelak.

5. Tambahan pula, dengan pengalaman saya membuat air merangkap pelayan di kedai pakcik mas joko wal kamarok, saya telah banyak didedahkan dengan cerita-cerita kedai kopi yang saya kelaskan sebagai bernas dan world class. Walaupun cerita mereka adakalanya berulang-ulang dan lebih banyak kepada halimah jonggang, ini telah menguatkan pemikiran dan pandangan saya sentiasa fokus dan mempunyai visi yang jelas. Pakcik-pakcik tadi juga telah membuatkan saya menjadi "kopiholic" untuk menahan mata dan berkerja lebih mata sehingga semua idea mereka telah dikupas dan diulas atau isteri-isteri mereka mengamuk di kedai kopi tersebut. Pengalaman-pengalaman tersebut telah banyak mematangkan saya untuk terus berjaya dalam kerjaya.

6. Jadi, dengan kekuatan diri dan pengalaman berkerja yang saya ada. Saya yakin dengan kemampuan yang ada, saya amat sesuai untuk menduduki kerusi panas sebagai presiden di syarikat milik tuan yang ala-ala kejepunan itu. Hanya presiden, bukan jawatan lain. Tuan, boleh bergantung kepada saya untuk memastikan survival syarikat tuan dan keuntungan yang berlipat ganda adalah satu yang pasti, itu janji.

7. Besar harapan saya untuk mendengar maklum balas dari pihak tuan. Kerana, hanya saya adalah yang layak untuk menduduki kerusi tersebut. Dan jika pihak tuan tidak memilih saya, pihak tuan akan mendapat kerugian yang amat-amat besar. Terima Kaseh atas perhatian pihak tuan.

Yang benar iklas dari hati,

ito
............................
[ i think of ]

________________________________________________________


Ayayayayaa!!!!

PAsti Aku adalah PRESIDEN!!!!
gheeeeeeeeeeee!!!! (^^,)

Salam^^




Tuesday, December 21, 2010

ANDA BAYI TAHUN 80'AN JIKA . . .

Anda bayi tahun 80'an. Kalau Ya...Sebutkan satu kartun bola sepak yang amat-amat disukai ketika umur anda lebih kurang 8tahun atau 9tahun. 2 petunjuk untuk mengenang kembali kartun mungkin kesukaan anda.

i/ kartun jepun dan
ii/ watak utama Kakero

Jawab kt ruangan Komen. Ok
Ok...anda buatlah checklist kt bawah.
Check It Out!!!!

Gaban! | gambar : Google
ANDA Bayi Lahir Tahun 80' Jika

IMPOSSIBLE!!!!! Camner leh tukar cmtu???

Salam and hi wat u all!!!

Kali nie nak kasik korang tatap video sket....

ayuh Dong~~~~ ^^

Please have a good sit and relax...

1,2,3....action!!!!



video

Apa komen anda???

Jumper lagi~~~~~

Monday, December 20, 2010

BERNIAGA INTERNET...Carik Idea Kt Cne


Salam dan Hi wat korang Sumer~~~
Harap-harap bebaik belaka....

Nak tak NAk??

Itu hak individu untuk jawabkan....

Pasal Aper nie??


Pasal Kuasa internet untuk jana fulus wal fafaya~~~

OK BAH~~~

Entry kali ni, aku bukan nak ajak korang masuk downline aku kew, atau aku nak wat ceramah business kew ataupon aku nak jual apa2 lagi dalam internet(minat nak cuba mmg ade..gheeeee)

Ting Ting ***

Tapi, Entry kali nie cuma nak review je sket tentang blog yang aku agak dan anggap amat berguna wat kiterang segala. Berkongsi itu Mengambil Berat kan kan kan.....(sharing is caring).

Ini adalah berkaitan idea-idea dan kuasa-kuasa yang terdapat dalam media internet nie. Maksud aku idea untuk menjana kewangan dan yang penting memulakan business sendiri. Aku pun sudah lamer mengikuti dan membaca idea-idea yang tokoh jutawan ini persembahkan. Agak menarik kerana beliau mempunyai idea-idea bernas yang kreatif.

ehem...ehem...ehemmm..

Tokoh tersebut adalah IRFAN KHAIRI.
usahawan internet yang telah menjadi JUTAWAN. \($$,)/ ...mataku berkelip2 wang. YaYyyy
huhuhuhu...Irfan antara tokoh usahawan internet yang ternama di Malaysia. Pada dasarnya memulakan perniagaan internet dengan menjual peta malaysia kepada pelancong.


Irfan Khairi Berbiznez sambil minum Kopi (credit kt google)

Kecheng!!!
Jika korang sekarang nie punyai niat untuk membuka perniagaan, mempunyai business internet sendiri jom kita selammmmmmmm sikit kt blog beliau.

klik-klik sini untuk Kecheng!!!!!

sehingga Jumper lagi....adidasssssss...huhuhuhuh..

Bubbbye Bubbbye....

p/s --> hendak seribu click, tak nak seribu tahun takkan mungkin <--aper haku merapu daaaa


Sunday, December 19, 2010

Adoyaiiii..menariknya BEG tu!!!!

Salam wat korang segala......

sebelum langkah memanjang, aku nak kredit sket kat KIMI(budak teman serumah aku kt shah alam lu), kerana sudi menghantar email foto menarik ni.


Jom kita sama sama te......ngok....



emmm....makcik tu lagi kuat dari kiterang....angkat 1set air botol...
errrrrr...mintak tolong angkat beg sekolah saye... (^^)


Oittttt.....kalau yeeeee punnnn..pakailah seluar dulu....
Tak Senonoh tul.....


Plzzzzz u allll, dont do this at home, at this beg OK!!!!!!!

nie lagi adoiiiiiii!!!!!!!!!!



adoiiiiiiiiiiiiiiii!!! @#*&*()(**&^**^%$
jgn gigit...saket taw.....


Nie pulak, bersalah kerana mencuri tayar kater kebal.....



errr......anda dijatuhkan hukuman gantung sampai saya
balik dari mall...

So aper macam???? Cantek, Menarik, Tertarek tak????
Sehingga Jumpa Lagi...

Blingggg~~~~~~


p/s : Klu sape2 ader jumper doreamon, bgtau aku no tel die, nak pinjam poket ajaib kejap...

~~~~~ta ta ta ti ti ti ~~~~

Naper haku Menyepi Lamerr gilosss...

Salam Semangat Waja wat u all & Hi......
Wassssuuuppppp !!!

Entri kali ni cuma nak tuis-tulis naperlah haku lamer giler tak on9 blog haku nie.... mmmm..

Sebab penyebab utamanya ialah game bawah nie haaa.....
Ting Tang Ting Tang Alexander....fufufufufufu.....

Risk Your Life online

Game Online yang meng "link" kan kita keseluruh pelusok dunia.Yang juga membenarkan kita berinteraksi antara player melalui chatbox. Kalau dah laki, memang teman rapat game,game,game. Tu yang duk sampai tak makan pun tak kisah. Tapi, jangan heran, sebab game camnie ompuan pun ade. Hishhhhhhh, Saper kate ompuan tak suker men game...kan kan kan...kannnn.....

Ting Tang Ting Tang Alexander~~~~~fufufufufufu

Sebab aku tinggalkan tabiat gameholic aku nie sbb satu jew. Game kena hack dan terus server down...down..down....terus terasa macam sayap patah time2 tengah terbang...huhuhu...tapi, nasib baik gak game nie down.....kalau tidak...korang jawablah bagi pihak aku....huhuhu

Ting Tang Ting Tang.....Leh terbang Lagi (^^,)

Tapi, sekarang aku dah ke dunia blogging, yang aku rase punyai banyak ilmu untuk dikongsikan.....Banyak perkara untuk wat teladan dan banyak lagi bender boleh wat kepala otak kiter berasap.....Sihhhhh~~~~

<---Jadik--->
Shaling is Caling maaaa ...haiya.....
Caling is Laving...semua olang seluju sama gua...

Okey......tu saja wat kali nie....

Brooommmmmmm~~~~~~~~~~byei Byei

Autobots, Transform!!!!

Bunyi cam kartun pulak.....girarararara........rasernye korang lagi tau tu...

Jom Jerit Sket...
AaAaaaaAAAAaaAaaaaaaaAA HAaaaa!!!

Salam 1 global warming wat korang sumer.... :)

aku skg tgh nak warming up usha-usha templates untuk blog aku. Secara ringkasnya, nak ubah surrounding blog nie...

MERAH, tetap pujaan hatiku.............

tapi, merah akan jadi favorite warna blog, tapi mungkin tidak semerah senja nan merah.....adessss...merapu....
tak lupa kepada Sang Hitam yang pastikan muncul.....


Ubah Selera.... y(^^)y

alasan nak Tansform...senang jew, nak meng"up-up and away" blog ni....

MEH WEYYY, BERUBAH!!!


p/s :: Tak luper pade korang-korang kat seantero dunia, meh tolong aku mengubah. aku sayang lagi kat template nie, tapi aku kurang mahir nak ubah2 HTML, jadi guna yang dah sedia ade jewlah. Contoh macam nak tukar header tu kasik coollling mooling dan sebagainya.

---->> Komen klu ade idea........idea amat-amatlah diperlukan sekarang....gheeeeeeee....


salam

Saturday, December 18, 2010

TAHNIAH MALAYSIA

Hip Hip Hoooooorayyyyy~~~~~

Tahniah Malaysia!!!!!!!
Kerana telah memenangi perlawanan semi-final menentang Vietnam. Malaysia memenangi semi-final dengan aggregates 2-0 setelah seri 0-0 untuk melangkah ke final AFF Suzuki Cup...

Teruskan Mengaum Sang Harimau!!

Tahniah

Hip Hip Hoo Rayy.........

4 CARA UNTUK MINTA MAAF

Manusia selalunya tidak akan terlepas daripada melakukan kesilapan. Kesilapan yang sering membawa kepada tidak sefahaman samada antara keluarga, rakan mahupun orang sekeliling kita. 

Juga terkadang dengan kesilapan yang kita lakukan boleh menyakitkan perasaan orang sekeliling dan memburukkan lagi keadaan apabila masing - masing tidak mahu mengalah atau lebih senang saya katakan disini sebagai ego.
Bertenang dan amati keindahan alam | Gambar : Google
Justeru, bagaimanakah cara penyelesaian terbaik untuk menyelesaikan masalah antara kita? Sudah tentunya dengan meminta maaf

Friday, December 17, 2010

Motivasi Diri, Senyum untuk mencerahkan hari....

Yoshaaa~~~~ Jeng Jeng Jeng........

Hai Kacak-Kacak dan Jelitawan sekalian......

Jom Senyum......hehehehe

Motivasikan diri anda dengan....
hati gembira dan SENYUM walaupun ditimpa
kerja-kerja yang tak memungkinkan hati senang jiwa tenang.

Senyum walaupun keadaan berpaling arah,
tak perlu luntur rasa,tak usah undur langkah....
Senyum itu gula yang akan menyodapkan kopi hari-hari korang...

yang penting SENYUM

Jom Layannnnnnnnn, Hayati dan jangan lupa Senyum :)


video

p/s :: Memberi SENYUM kepada orng lain itu sedekah, Kalau meminta SENYUMAN dari orang
itu ???? Peminta Sedekah???
huhuhuhuhu......

Lagi P/s :: ~~~~Tak perlu kata apa-apa~~~~ :)

Thursday, December 16, 2010

Bintulu...Pengalaman dan Pengajaran



. . . . Salam & Salam sejahtera . . . .

Fuhhhhhhh~~~~~

Penat tapi bersemangat, memandu sendiri pagi ini untuk terus menjalankan urusan-urusan untuk memajukan dunia. Destinasi, Bintulu. Jarak lebih kurang 200km dari pejabat di Miri. Bandar minyak & Gas yang sekarang pada pendapat aku kian drastik membangun kerana kesan ransangan SCORE. Huh?? apa tu SCORE?? atau dengan nama panjangnya "Sarawak Corridor of Renewel Energy". Mungkin kalian sudah pernah mendengar tentang SCORE. Tidak?? huh??? takper kita cerita di lain entry. (^^)y. huhuhuhu..

Jika mengimbau sejarah, bandar ini pernah suatu ketika dulu, tempat aku berkerja dalam lapangan 'Oil & Gas'. Bertugas sebagai "Quality Control Engineers", dimana Pengalaman sebagai QC telah mengajar tentang cara-cara untuk melakukan "inspection" dan kerja-kerja "monitoring" bagi memastikan Kualiti produk adalah sepeti standard yang ditetapkan. Opsss, terluper untuk menyatakan yang aku berkerja dengan sebuah syarikat di Bintulu dimana kerja-kerja yang dilakukan kebanyakan kerja-kerja kontrak bersama MLNG, Bintulu. Antara pengalaman yang telah banyak mengajar untuk menyakinkan pelanggan terutamanya pihak klien (Petronas).

Malaysia LNG,Bintulu(credit to google image)

Balik kepada tujuan "travelling" adalah untuk melakukan pemeriksaan ke atas tapak bina Rumah Mampu Milik(RMM)(Affordable Housing, kater rang puteh...huh!!) di Kidurong, Bintulu. Projek fasa 1 yang mempunyai 1oo unit rumah teres dan mempunyai 5 Fasa untuk keseluruhan projek. Semuanya adalah projek-projek perumahan untuk rakyat di Sarawak secara umum.Ringkasnya, projek tersebut adalah salah satu projek perumahan Perbadanan Pembangunan Perumahan(HDC), tempat aku berkerja sekarang ^^

Dan apa penting hari ini, pemeriksaan akan dijalankan bersama Juruteknik Kanan dari ibu pejabat(kira taiko lah nie..heheh) yang sudah berpengalaman 30tahun dalam bidang pembinaan!!! huh???? Apa yang penting??? Jawabannya, PENGALAMAN. Kerana, 30 tahun pengalaman beliau, akan ku kikis dan simpan untuk meningkatkan ILMU dan Peningkatan diri. ha ha ha (gelak cam Vampire). Bukan Senang nak dapat ilmu guru yang dh lamer bertapa nie.Inilah sebenarnya peluang yang aku tak mungkin akan sia-siakan. Pastu leh lah aku jadik taiko pulok. Peace!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jom Renung ~~~~~~~~

Sebijik buah dikongsi 2 akan mendapat 1/2 bijik seorang. Tapi Sebijik ILMU dikongsi 2 membuahkan 2 bijik ilmu yang sama. Tak rugi pon.


Jumper Lagi!!!!!

Wednesday, December 15, 2010

Terjaga! TerKejut! TerKentut~~wahahahah (^^)Y

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua...

Huh!!! Apa!!! Tidak!!!
Bukan apa-apa pun...saja je nak buat terkejut kerana aku sendiri sudah tak sedar yg sendiri mempunyai blog!!!

Kredit kepada kawan aku "Yutaka Mushimura", kerana blog beliau "RisingSunAwakenMoon" setelah beberapa bulan aku tidak membukanya telah menampakkan kemajuan yang agak drastik dan fantastik. Kredit juga kepada beliau kerana telah menyedarkan memgerakkan hati ini untuk mula ber"blog" semula.

Namun, harapan diri ini agar semangat waja kental ini sekuat besi yang lebur hanya pada suhu yang benar-benar tinggi.Insya-Allah~~

Jadi, apa telah berlaku dalam tahun 2010?? Boleh diingat segalanya, atau kalian mempunyai tarikh-tarikh penting yang tidak akan kalian pernah lupakan? atau masa-masa yang kalian bersumpah tidak akan mengingati kenangan-kenangan pahit bak garam, tajam menikam bak sembilu? Tanya diri, tanya hati,jawab sendiri loo~~huhuhuhu

Bagi aku, tahun 2010 telah mula cuba menampakkan segala macam cabaran dan pancaroba yang lebih besar yang akan mendatang...Dalam hati hanya terus menyembahkan doa agar Allah lebih banyak membekalkan kekuatan dalam diri dan hati ini untuk terus menghadapi masa yang di depan.Amin.

Jadi, Kita hanya beberapa langkah lagi ke tahun 2011 dan mengucapkan selamat tinggal kepada 2010. Sudahkan kita bersedia? Sudahkan asas yang rancangkan telah di ratakan dengan bancuhan konkrit keras untuk membolehkan tiang impian berdiri demi mencapai cita-cita kalian??? atau tiada apa-apa yang telah dicapai dalam tahun 2010??
Jom,fikirkan dan muhasabah diri.

~~~~~~~~~~~~~Semoga Bejaya~~~~~~~~~~~~~~