Sunday, January 9, 2011

Facebook akan Ditutup....Ehh????

Salam dan Hi wat u All....

FACEBOOK TUTUP!!!!

Jap-Jap Apa Reaksi Korang???
Meh Sergah jap.....


Yer Ker??
Tak takut pown~~
Betul Ker??

Apa Kessss??
Eh?? Apa Dosa Facebook???? <---(memang ada taw org cakap cmnie, p carik kt incik google)
Nak Pelempang Cakap Facebook tutup???
Ape tu Facebook????
<----masih ader ker yang tak tau??? ......huhuhuhuh

Fuh, kuat betul penangan facebook yer~~~macam2...dan sebentar tadi aku baru jew borak ngn kazen aku pasal Facebook nie...Katanya bengang sebab adalah satu ketika tu die pergi satu pejabat nak mintak info kt kakak manis nie pasal yuran pengajian die...PERghhh!!! Punya lama tunggu!!! Bila cek rupa2nya tengah berasmaradana ngn FACEBOOK!!!!! Hampessss....

Huh?? Tengah kerja sambil2 Berfacebook??? Tabiat alaf Baru kot.....

*Pernah Hadapi Situasi Nie??? Angkat tangan dan komen kt Bawah...gheee... gheee

-Facebook dan Tuan empunya- (kredit google)
. . .

Oittt....Ting Tang Ting Tang Bukan Alexander,tapi Facebook Tutup!!! haaa~~~

Apa pun, setelah aku ronda-ronda kt dalam dunia maya kejap tadi, internetlah,sambil-sambil yelam baca blog, memang aku sendiri pun terkejut naper facebook nak tutup....aku bukan penguna tegar Facebook ok!! aku terkejut kerana facebook nie dah ada company yang terkenal diseantero dunia. Biznes dia bukan kecil-kecil. Hey, Facebook adalah salah satu bisnez paling menguntungkan sekarang!!! Anggaran biznez nie bernilai $7.9bil menurut pakar ekonomi. Ada yang kata sekitar $50bil dan...
$124bil. (aku carik time aku post entri nie...berita terkinilah konon).

Kaye2.... \($.$)/

Apo Kono Ko Zack, adoiiiyaiiiii~~~

Alasan Mark Zackurberg pulak,pengasas Facebook a.k.a "Tawke Kedai" mengatakan alasan beliau ingin menutup facebook adalah kerana facebook sudah diluar kawalan, dan beliau menghadapi tekanan untuk menguruskan facebook. Apa yang Zack Mahu ialah kehidupan asal beliau...itu jew...dan beliau tidak mempedulikan hal ehwal wang sama sekali dan akan tetap akan menutup facebook. Menurut Pegawai dia pulak facebook akan tutup pada 15th March,2011.

nak baca pasal Facebook Tutup ?? ---> KLIK

ehem!!! ehem!!! saya bantah tuan hakim!!

Ada pulak post seorang blogger yang telah menafikan segala cerita tersebut. mengatakan cerita penutupan facebook adalah cerita bohong semata-mata. Alasan beliau agak-agak berbunyi begini

"......cuba fikirkan, dengan syarikat yang telah dianggarkan sekitar $50bil, kenapa orang masih berfikiran yang facebook akan ditutup dengan serta merta. Seperti yang kawanku katakan, lebih baik dijual, lebih masuk akal, daripada terus tutup."

Kalau nak fikirkan betul jugak tu...apa pun kita sama-samalah tengok apa akan jadi dengan cerita-cerita skandal facebook nie...Skandal ker??? wahahahahah

Klik sini untuk ke blog yang aku dah baca tu ---> KLIK

. . . . . .

korang check-checklah pakcik google dan makcik Yahoo! untuk terjah lebih jauh pasal facebook nie ok..Chaiyok!!!!


Apa Pun..

I'm No Facebook, I'm OK!!
(cakap berdebu...wahahah..tapi ada facebook!! Tak Malu)


P/s : Buat apa-apa kerja sambil berfacebook, best ker??? Bayangkan kalau asyik-asyik layan komen kt facebook tengah traffic light HIJAU??? mmmmm~~~~

13 comments:

  1. huh..fenomena-fenomena..
    best sgt ke facebook??

    ReplyDelete
  2. ihh..harap2 tak betul kan..entri kta sama..hahaha..tak nak join contest man tu ke..join lah

    ReplyDelete
  3. @Tuan Man :Huh?? ok, nanti terjah tengok...entri sama, tapi huraian lelain...tapi punyai nilai yg sama^^

    @FyzaHamid : Facebook best?? entah...masing2 ade pandangan kot^^

    ReplyDelete
  4. i'm not the kind person that addicted to fb..tp kalu xda dia sush jugk...sy membantah!...peace;')

    ReplyDelete
  5. @eja : Yeah!! Bak kata pepatah, sediakan facebook sebelum Hujan!!! huh?????

    @azreen : Teetttttt!!!! Masa anda tamat!!! Jawapannya ialah~~~~errrr...

    ReplyDelete
  6. keen xrasa pape sbb xde fb.. tehehehee~ ^_^

    ReplyDelete
  7. keen : owhhh....kalau camtu baca entri tomato..ada kaitan tu^^

    ReplyDelete
  8. aigoo..jom bertukar ke tweet2 pulak..kui3x...

    :)

    biler nak kene tuutp weh...info kat aku nanti...

    ReplyDelete
  9. ada pon aku dok deactivate jaa keja..haha

    ReplyDelete
  10. @Yutaka : aku raser tipu jew tu, tak tutup pon
    @nub : errrr...biarkan aje deactive....boleh g hidup tanpa facebook^^

    ReplyDelete
  11. lor....dia nk tutup knp plak??dlm fb tu la aku leh rasa jdi jutawan...hehehe...jutawan poker je la....

    ReplyDelete
  12. @edy : aku dulu jadi pekebun berjaya kt facebook, pastu, bosan arr....tapi jadik jutawan alam maya pun ok....huhuhuhu...dapat jugak jadi jutawan....

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.