Monday, January 17, 2011

Motosikal Member Rosak !!!

Salam dah Hi wat Korang sekalian~~~

Pernah tak hadapi masalah kerosakkan? errr.....mksd aku masalah kerosakkan kt penghawa dingin korang ker,kat paip air rumah korang ker,rosak komputer ker, atau macam-macam ker lagi. Opsss....Jangan Rosak Lain sudah yer. Tapi rasanya masalah yang sering kita semua hadapi adalah masalah rosak kereta mahupun motosikal.

Ya atau Tidak?? Tidak atau ya??? kalau tak ada, ishhhh...tipu ahhhh tu~~huhhuhuhuhuh

Motosikal Member Rosak

Macam mana pulak kalau korang pinjam motosikal member2 pastu rosak???? adoiiiyaiiiii...parah tu!!!!! terpaksalah kita g baiki, yer tak?. Dahlah buget takder nie...macam mana nie.... Tapi, aku sendiri ada satu pengalaman yang sangat sengal berhubung perkara kerosakkan motosikal member nie.Apa!! Korang tuduh aku??? Bukan aku rosakkan, member yang buat, aku pelakon tambahan jew...kalau nak tahu?? Jom aku pergi story mory sket~~~~

Pin Pin Pon Pon Pin Pon Pin Pon!!!!!

Farid : ahhhhh!!!! Tu dia, Mai dowh dak nie...p mana hang?? dating ka??
Yus : Sory2, aku p jumpa awek jap tadi~~~ingat nak kejap, jadi lama...al-maklumlah,
Rindu~~~
Farid : Yerlah tu~~~meh Kunci aku, nok p kangaq jap...
Keown : Oittt, Farid, Nak p mana? nak pesan skit, beli aku roti gardenia k..
Farid : Ok, mai duit. Tak kan nok p beli guna air lioq kot~~~
Keown :Yerlah, yerlah~~~kemut~~~

dengan sepantas kilat Farid kick starter....prennggg ...Prengggg... Prenggggg.....tak dapat hingga beberapa kali dan akhirnya mengalah~~~

Farid : wei yus, mai jap...pesal takleh nak start ni..hang p willie ka?? hang p race ka???
Yus : Rosak ker? aku rasa, aku bawah cermat je....mungkin spark plug rosak kot???
Farid : Hissshhh, marah Amar karang....meh-meh tengok spark tu~~~

Terus membuka spark plug dan membersihkannya, tapi masih gagal !!!!

Keown : adoii, mungkin kaburator rosak kot, bukak-bukak ambil tools, Minyak tak sampai nie..Yus, hang p ambik tool kt Saleh jap, pinjam
Yus : Dengan Segera Bertindak!!!

Dengan tidak semena-mena Saleh pun terlibat sama dan membawa Aku serta Amer ketempat kejadiaan atas ajakan Yus. Shhhhhh, aku tolong jugak, tapi tolong Tengok jerr...ngeee ngeee ngeee....

Prenggg...pregggg...prenggg... (layu~~).
Masih tidak boleh nak memulihkan keadaan...adoiiiiiiii!!!!!!!

.
.
.
Kita iklan Sebentar...ngeee..ngeee..ngeeee
.

.
(tak payah klik, saje buat gambar tu)huhuhu
.
.

iklan Tamat
.
.
.

Saleh : Wei, masih tak dapat??? Hangpa p tengok bateri tu, p bukak, manalah tau kong kot?
Keown : Ok, Ok....meh aku p check..
Farid : wei, Elektrikal problem Kot~~~
aku : Tere ehh korang pasal Moto nie~~~fuyoooooo tahu semua tuuuu
Amer : Hish, Motosikal jenis nie banyak problem!! awatlah Amar p beli moto nie hah???
Yus : Wei, diam arrr....tengah rosak nie, jangan arrr komplen...tengok-tengoklah apa yang patut~~~

selepas beberapa ketika, dengan keadaan motosikal yang hampir di bogel dan tak terurus,
Amar pemilik motorsikal tersebut datang.

Jeng...Jeng...Jeng...

Amar : wei!!! apa hangpa buat kat motosikal aku nie wei????!!! Boghel!!!
Farid : Nie ha...moto hang takleh nak start....penat nie cari, p hantaq bengkel arrrr
Yus : Itulah pasal, dari tadi dah nie....
Amar : Ehhh, yer ker, hangpa jangan macam-macam. PTPTN takdok g nie....Mana nak cekau duit.....Meh aku p check!
Aku : Dari tadi dah nie check~~~~tengok hang pulak...ada berkat tak....

Check Check Rock Rock......
.
Dengan tak semena-mena
.
Amar berpusing dan berkata...


Amar : Hangpa nak aku bagi penampaq sekor-sekor nak???? dekat dah nak rosak nie!!
Amer : Pesal Nie amar???
Yus : Yerlah yerlah, apa-apa jadi aku p ganti
Aku : Huh??
Keown : relex~~~relex (tak jadi nak makan gardenia)
Farid : errrrr........

Amar : Yang Korang P bhogel moto aku tu apehal!!!! Bengap!! Yang Buat moto aku rosak tu hangpa laaa....moto aku tak rosak Mangkuk!!!! Sebab moto aku tak dapat start
sebabbbbbbbbbb takdak Minyak!!!!!

adehhh...sekali daaaaa....
wakakakakakakakakakaka!!!!!

- - - - - - - - - - - -
Lokasi Kejadian : UiTM Arau, Perlis,Kolej Nyatoh
Masa Kejadian : 4 hingga 5 pm
Pemilik Moto : Amar
Perosak Moto : Aku,Amer,Saleh,Farid,Keown dan Yus
Mangsa : Motosikal
Hukuman : Kena gelak kat member-member lain
MoralofTheStory : jangan Memandai dan Jangan jadi sengal
BahasaPengantar : Loghat orang utara noooo~~(Maaf kalau ada silap dan salah \(^^)/)
- - - - - - - - - - - -

Jumpa Lagi!!! Taaddaaaa~~~~~

p/s : Rindu pulak ngn kekawan lama...huhuhuhuhu

14 comments:

  1. pandainya pomen motor! nasib baik si amar tu tak bagi penyepak laju2... kah3! :D

    ReplyDelete
  2. @RedVixen : Klu Si Amar Kasik Penampaq laju ngn Penyepak Terajang Laju..naya naya kiterang~~~

    ReplyDelete
  3. motor ni pakai minyak masak ke sampai kering? tau la sekarang susah nak dapat minyak masak...

    ReplyDelete
  4. @Nasriq : mmmmmm...kalau pakai minyak masak, susah tu...huhuhu

    ReplyDelete
  5. Salam..

    Hehehehehahaha.. Adoiii.. ko wat dialog keown mmg real la Bu.. biar betik.. huhuhu.. seronok aku baca.. Bravo!!!

    ReplyDelete
  6. @DOCS : huhuhu...nama2 tertera adalah real dan memang wujud...lawak giler time tu..Amar marah kiterang...kiterang gelak je..salahkan YUs kedekut tak isik minyak...ngeee ngee ngeee...

    ReplyDelete
  7. hahahahaha...terbaiki dan terbalik lah!!!

    ReplyDelete
  8. @SyArKBudakNaKal : Ngeee ngeee ngeeee....gelojoh sangat..tulah pasal

    @Nurkima : a'ah...kaluet sangat~~~kekekekeke

    ReplyDelete
  9. hahahhahaha....
    awk mmg funny...
    hehehe...
    ^_^

    ReplyDelete
  10. hahaa..nape aku x de di tempat kejadian..aigooo...nih lokasi di Arau.....tapi memang lawak x hingat ar...patut diwarwarkan kat fb YUS, KEOWN, AMER dan FARID...si AMAR punye FB tah ke laut mane...

    ReplyDelete
  11. @Unicornlady : Ngeeee ngeee ngeeee
    @YutakaMushimura : Haittt!!!! ko ader ker kt tempat kejadian??? huhuhuhuh...xingat~~~

    ReplyDelete
  12. tera jugak no ckp kedah~~~ahahahaa

    mmg sabun laa~~hakhakhak

    ReplyDelete
  13. @EncikNakal : Ngeee ngeee ngeee..bolehlah~~~member2 sumer dok kt utara...tu yang boleh sikit2 tu^^. Peace!

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.