Wednesday, April 27, 2011

BARU YANG PANAS!!!


Salam & Hi buat Sekalian Seantero Pelosok Dunia
: : :
YOsh!!! Kali Ni aku nak dengan bangganya mempromosikan sendiri sesuatu yang baru dan yang panas.

Opsss...tunggu tunggu...Bukan Pisang Panas, Bukan Panas tengahari juga bukan Panas-panas taik ayam (adelah sikit...kekekeke)

Yang Panas itu adalah Header Baru Blog aku... Yahooooo!!!!!

Itu Dia Header Baru I Think Of . . .

I Think Of...Never UnderEstimate the Power of RED...

Aiyooo yooo....Mari aku cerita sikit tentang kisah dan liku-liku pembuatan header nie.
Buat Header untuk blog sememangnya susah, dari pada dulu sampai sekarang aku hanya baru berjaya membuat hanya satu header saja. Di ulangi Hanya SAtU!!!
Yang kat atas tulah yang satu tu...
. . .

Walaupun dalam otak dan sanubari sentiasa ingin nak buat header (untuk blog) tapi tak pernah pun nak capai. Alasan Paling kukuh adalah kerana MIM ALIF LAM SIN. (Malas) Perkataan terpaksa dikecilkan oleh sebab-sebab keselamatan...hehehe

"Owhhhh...itu Saya tahu tu Cikgu, Itu Hurup "M"! .

Tapi . . .

Bila difikir, terfikir, ahli fikir... akhirnya terpaksa mengalah dengan kehendak yang sangat membuak nak dapatkan header sendiri. Iklas nak sebut kat sini, --- > Sebab nak ada "Trademark"lah konon...Namun Bila difikirkan balik, betul Jugak Trademark...Diambil contohnya, apa akan jadi kalau ada negara tanpa bendera, komputer tanpa "Mouse", syarikat Tanpa Logo dan keadaan-keadaan yang sama waktu dengannya. Tapi, Bukan nak kata mengadakan/meletak Header wajiblah yekk....cuma pada perasaan aku sendiri ianya amat diperlukan...Ade Betul ker??

Akhirnya...

Tanpa membuang masa dengan semangat semerah panas api, aku buat header yang agak-agak simple dekat atas tu dengan Adobe Photopshop. Tanpa ada apa-apa idea dikepala, tanpa lakaran imaginasi di kertas, mahupun air kopi secawan dimeja~~~ Terus aku lalui susur susur duri adobe yang aku sendiri memang tak pernah nak faham nak guna(sikit-sikit bolehlah)...
adessss, tertusuk tangan kalau dan salah tu...
Mak aiehhh....Susah!!!
Tapi...Akhirnya!!! Siap!!!! (lebih kurang 4-5 jam)....Simple-simple pun makan berjam-jam...hehehehe....Makan Nasi pun tak sampai berjam-jam...har har har
"Saya Budak Baru belajar, Kalau Salah Tolong Hempok kan"
...
Dengan pengamatan sendiri, aku sendiri nak komen yang header aku mungkin ada ketidak seimbangnya, warna yang mungkin kurang "matching" dengan background hitam blog, kurang menyerlah dan tak sangat bling - bling....ngeee ngeee ngeee...
Apa pulak kata korang??? Mungkin nak tambah Jadi Juri, bolehlah tambah komen...bolehlah digunakan sebagai idea nanti. terima Kasih banyak yer...

Walau apa-apa pun, akhir kata
Berbanggalah dengan apa saja yang kita lakukan!!!
...
Yeahhhhh!!! Bersemangat Semacam Api membakar!!!
...
He he he he he
. . .Jumpa Lagi . . .

p/s : Bangga dengan abang/kakak/adik yang ambil tempahan buat header blog untuk orang lain...

2 comments:

  1. hoho... tulisan tu nampak macam tak nampak sangat.. tu kata juri yang tak reti nak buat header pun...

    ReplyDelete
  2. @Nasriq : Terima kAseh atas Komen Membina...TYVM

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.