Thursday, April 28, 2011

DAHULUKAN YANG DULU ATAU DAHULUKAN YANG PENTING ???


Salam dan Hi Buat Korang yang Baik Hati

Ohoi!!! Cek mek Molek!!! ha ha ha
. . .

Sebelum aku teruskan entry buat kali ini, aku nak tanya korang dululah yer jawapan ikhlas korang berkenaan tajuk yang korang dah pun baca.
So, korang pilih yang mana satu ???
Mana Mau kakak, Abang, adik ???
Pilih...Pilih...Pilih

Dahulukan yang Dulu ???
Dahulukan yang Penting ???
Satu 2hingget!!! :p

Pengalaman

Ini sebenarnya adalah pengalaman aku sendiri sebelum ini yang berlaku di kedai photostat...
Cerita nya bermula apabila aku dengan gagahnya ingin pergi untuk membuat salinan
lukisan-lukisan yang akan di bawa ke bilik meeting.
Ditambah parahnya keadaan ini, lukisan A3, bukan sehelai tapi hampir 20helai yang nak dibuatlah 3set.(nak kata banyak lah tu...keh keh keh)
. . .
Setelah sampai ke kedai yang sangat banyak ngan buku-buku dan mesin photostat tu,
takkan lah kedai jual ikan panggang pulak yer...keh keh keh...
Memintaklah si adik manis muka masam menolong membuat salinan seperti yang
aku perlukan tu...
Dengan muka macam kura-kura risau kehilangan cengkerangnya, memulakan langkah longlai dan tak bermaya memulakan kerja.
(heran nape muka pekerja banyak macam nie...sumer masam...heran)

tettttttttttt....kuar satu helai.....
tettttttttttttt.....2 helai.........
tetttttttttt.......dek dek tolong photostat 1helai nie dulu, penting nie..nak cepat

Huh!!! heran kerana line aku kono potong nie...dengan muka senyum dan terus
membiarkan perkara itu berlalu....ber la lu...ber laaaaaaaaaaaaa luuuuuu....
dah selesai sambung pulak lukisan aku...

Tettttttt..... 1 helai
tettttttt....2 helai.....
tettttttt.....
dek dek, tolong jap 2helai depan belakang jew, kejap je nie...

Adoiiiiiii!!! Potong lagi!! Sabar-sabar....sambil mata mula jeling-jeling jam tangan,
Adesssss!!!!!! Hati mula dibisik nie...nak mengherdik cerca dan perkataan yang kurang garam....

sambung pulak lukisan aku untuk di photostat

Tettttttttt........ 1 helai.....
tetttttttttt....2 helai.....
tettttttttttttttttttttttttttttttt.......

dek dek, photostat nie dulu, 5helai jew....
dek dek, photostat IC pakcik kejap.....sehelai jew.....
kak kak.....tolong photostat kartun adek jap....kejap jew....nanti bagi gula...nak??
Oitttt.....lu tolong photostat ini name card dulu....biznez maju nie....
Adek....mai gula sekilo,bawang selori, beras sekampung leh makan....(Rekaan semata-mata sebab dan bengang!!! wakakakaka)

APA!!!! Makin Banyak Potong!!! Ini macam Boleh Kentut Berdarah Puteh Owhhh!!!!
(dalam hati harapkan adek photostat tadi teruskan lukisan aku, pastu dia pergi layan semua!!!!)
Hampehh!!!!!

MARAH!!!

Time sekolah dulu pun kita diajar untuk berbaris...yang depan dululah...
(kredit google)
. . .
Akibat perasaan marah yang dah disimbah dengan minyak senyonyong nie, aku pun POTONG semua pakcik,makcik,encik, saudara,saudari yang anggap diaorang lebih penting dan terus sound baeeeeekkk punyerrrrrr kat adik tu

"Adik, buatlah yang saya dulu sebab saya dulu, saya datang dari tadi dah hampir 2jam tunggu, pastu tak siap-siap jugak. Adik asyik ambik orang lain yang tak mahu menunggu tu sehingga saya pulak datang dulu terpaksa tunggu. Kalau adik buat yang saya dulu sama jugak dierang menunggukan??? "

Adoiiiiiyaiiiiii......

Dengan hampa mengambil balik lukisan aku tanpa memikirkan orang lain, pergi bayar yang dah disalin tadi dan terus carik kedai lain arrrrrr....apa lagi!!!
Nyampah nak tunggu lama-lama...Yer tak ???

Dahulukan yang Dulu atau Dahulukan yang Penting(DIRI) ???

Sekarang Korang Pilih Pulak....
Peace!!!!
. . .
itulah saje kisah si penunggu yang tiada kesudahan, keh keh keh

Jumpa Lagi Yer...

Yooshhhhhaaaa!!!!!!!!

p/s : Senyum walau pun line kono potong . . .budi bahasa itu penting...tapi bila orang tak berbudi bila kita dah berbahasa...apamacam ???

5 comments:

  1. kalau aku... dah lama aku bakar dah kedai fotostat tu... kita bako je... kita bako!

    ReplyDelete
  2. haha..kecian bro..setkt nie tak pernah kne ngn ayie lg lah.. mestilah kena dahulukan mane yg pntg dulu..huhu

    ReplyDelete
  3. nasriq : nak jew aku bako! Kita Bako!!
    Azrinrahim : hhuhuhuhu....harap2 jgnlah terkena, sakit hati owhhhh....

    ReplyDelete
  4. Salam...agak2 kalau aku dtg masa tu dan kata Saya punya ni lg penting, tolong buatkan 1 juta copy yer..sure terbakar kedai tu..huhuhu.

    Ada masanya org kita ni berbudi bahasa tak kena tempat..

    Satu lg..selalu bebenor aku lihat pekerja2 kurang menjaga muka (selalu masam) sedangkan gaji diorang tu customer yg bayar.

    ReplyDelete
  5. @AbangLong : Betul sangat tu bang long, kekadang menyampah tengok muka masam nie...nak je aku terajang...gaji dierang kita bayar..bukan susah pun nak senyum kan (^^)y

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.