Thursday, April 21, 2011

STOP!! TERIMALAH HAKIKAT MALAYSIA NEGARA ISLAM

Salam dan Hi Semua.

Yap, cukuplah dan terimalah yang Malaysia itu negara Islam. Aku pun sebenarnya kebelakangan ini asyik terbaca di ruangan surat khabar,berita Jam Dinding pukul 8 dan mana-mana artikel yang telah menulis terdapat pihak-pihak
yang telah membangkitkan tentang ISU AGAMA.

Isu agama ya tuan-tuan dan puan-puan, bukan isu nenek aku kawen lagi, bukan isu kucing ku bernak sembilan dan bukan juga isu cerita kedai kopi atau isu mesyuarat tingkap sliding.
Ini adalah isu serius yang sebenarnya pada pandangan aku sendiri yang boleh melemahkan negara.
Tidak terfikirkan kita dengan Isu teramat sensetif begini ianya dapat menimbulkan pergolakan
antara penganut agama yang pelbagai di Malaysia.


kredit google

Tak sayang negara ke?
Dah takder kerje ke nak buat selain membangkitkan isu sana, isu sini, isu sinun?

Kalau dah tak tahu apa nak buat selain nak timbulkan "Isu", mari aku cadangkan serba sedikit
kerja-kerja yang boleh dibuat sambil mendapatkan hasil

- Jual Roti Canai (tak kan nak bagai mamat bangla je pandai buat kan)
- Kerja buat Tisu (hari-hari orang perlukan terutama musim AF...Ye ke?)
- Pergi tanam sayur-sayur dan buah-buahan. Boleh jugak buat Jual

Bolehlah Jugak mendatangkan hasil pendapatan.

Hai...yo...yo

Aku terlintas nak tulis lepas baca ruangan dalam surat khabar tadi. Apa yang diutarakan oleh pemimpin nombor 1 negara ada betulnya.


Sumber : Utusan Borneo
12 May 2011

Pada pandangan aku, terkadang orang berkata kalau nak maju mesti keluar
daripada terus duduk dalam Zon Selesa. Jadi aku anggap keamanan sebagai zon selesa
sekarang. Sebab kita selesa sekarang kerana aman kan.
Tapi apakah untuk maju perlu pertaruhkan "zon selesa" negara??

-salam-

p/s : selesa ke mata,telinga,hati hari-hari tengok orang yang tak habis-habis membangkitkan isu??

1 comment:

Terima kasih atas komen anda.