Tuesday, June 21, 2011

TIDAK SEMBUNYIKAN KAHWIN LAIN | INSENTIF UNTUK SUAMI

Salam dan Salam Sejahtera

Kerajaan PAS Kelantan, hari ini mencadangkan untuk memberi insentif kepada suami yang berkahwin lain dan tidak menyembunyikannya daripada isteri.

Insentif Ini mengikut ketua Pengerusi Jawatan Kuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan Negeri mengatakan insentif ini akan diberikan kepada suami untuk mengalakkan si suami tidak menyembunyikan perkahwinan daripada isteri dan ahli keluarga lain.

Cadangan tersebut telah mendapat sambutan baik daripada kerajaan negeri kerana masih ramai para suami yang menyembunyikan perkahwinan mereka.



- I Think Of -

Insentif kepada para suami yang tidak menyembunyikan perkahwinan lain. Ianya sebenarnya masih berada dalam proses cadanagan tetapi Ito tertanya apakah Insentif yang akan diberikan kepada para suami?Jika insentif yang diberikan hanyalah sekadar wang ringgit ratus-ratus, mungkin agaknya tidak ramai yang akan tampil. Tetapi sekiranya insentif yang diberikan berupa rumah Bunglo atau kereta mewah atau wang ribu-ribu, apa pula reaksi si suami?

Tetapi apa pula kata si isteri nya? mungkin mereka takut suami kahwin lain semata-mata untuk mendapatkan insentif tersebut. Berapa ramaikan yang sanggup bermadu, berkongsi kasih dan insentif. Errrr.....Mampukah pihak isteri menerima khabar yang suami mereka sudah pun kahwin 2, 3 atau 4.

Apa pendapat anda yang juga memikirkan ia?
adakah cadangan ini baik? apakah bentuk insentif yang akan diberikan?

p/s : daripada curang, Baik berterus terang....
p/s lagi : Ito belum kahwin, tak boleh nak terangkan panjang2 :P. Peace!

17 comments:

  1. errr... ni galakkan aku nak pasang dua tiga empat ni... hik hik hik... perempuan... sila salahkan nik aziz...

    ReplyDelete
  2. @Nasriq hahahahaha....mau terbang kuali tu karang~~~

    ReplyDelete
  3. Huhu . Xde sorg pn ppuan rela d madukan . Kalo nk poligami skalipn hruslah ikut syarat2 yg d tetapkn . Jgn xmmpu nk jgk psg lbih2. Better jadilah sorg suami yg mithali & setia ya wahai lelaki2 sekalian .^^, hehe

    ReplyDelete
  4. @Siti Arfah betul tu, ikut kemampuan sendiri... :P

    ReplyDelete
  5. @Siti Arfah Arggghhh~~~dusshhh...pengsen..berbuihmulut^^. ahahahaha

    ReplyDelete
  6. Taliff= Haha. keymon la, keymon . Jadilah lelaki setia ya !^^

    ReplyDelete
  7. @Siti Arfah insya-allah,akan ku jadi lelaki setia. \(^^)/

    ReplyDelete
  8. Taliff = Wah bgus2 ! Jgn hnya ckp aje, buat betol2 ok . :)

    ReplyDelete
  9. @Siti Arfah Insya-allah, Kita berusaha tuhan merancang segala.

    ReplyDelete
  10. lelaki sile kawen bnyak skrg..haha :D

    ReplyDelete
  11. @ Siti Arfah : Betol Bukan...hehehehe...Terbaik~~~

    @syrupmasin : Ting Ting Ting...cepat cepat! huhuhu...Gilo Hang, nanti tak pasal2 kono penampaq laju

    ReplyDelete
  12. Sampai kene bg insentif..~ huhu

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.