Monday, August 1, 2011

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 2011

Salam dan Selamat Sejahtera Semua.

Semalam rakyat Malaysia telah pun mendengar sendiri pengumuman dan pengisytiharan tarikh mula puasa Ramadhan 2011 yang telah disampaikan oleh penyimpan Mohor-mohor besar Diraja.

Semalam juga pastinya, Masjid, surau atau dimana sahaja telah dimeriahkan oleh semua Umat Islam lelaki, perempuan, muda, tua bagi menunaikan sembahyang sunat tarawikh yang mempunyai kelebihannya sendiri di setiap malam.

Dalam Bulan ini juga, segala bagai amalan baik akan memdapat pembalasan yang berlipat kali ganda pahala. Bulan Ramadhan bulan kerahmatan dan bulan keampunan.

Antara satu lagi kelebihan bulan Ramadan adalah, datangnya satu malam yang dinamakan "Malam Lailatul Qadar". Malam yang mempunyai kelebihannya sendiri. Malam yang lebih baik dari seribu bulan. Malam turunnya Al-Quran, kitab panduan umat Islam. Malam turunya angkatan Malaikat yang besar, memberikan taufik dan Hidayah kepada umat islam yang berpuasa dengan Ikhlas.

Kenapa Malam ini tidak dinyatakan hari sebenar datangnya? Kerana, kita diseru untuk menghidupkan semua malam di malam Ramadhan dan berusaha sebaiknya mencari malam Lailatul Qadar.

Sungguh banyak kebaikkan Ramadhan sepertinya kita menemui lubuk harta yang banyak dan ianya percuma.

Jadi dengan kesempatan Ini, Ito mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Ramadan Al-Mubarak untuk Seluruh umat Islam Di Seluruh Dunia. Semoga bersama mendapat keberkatan daripadanya.

Nota : Terdengar Tazkirah ringkas daripada imam semalam;

"Antara orang yang tidak beruntung dan celaka ialah orang yang tidak mendapat keampunan di Bulan Ramadan. Sedangkan Bulan Itu, adalah bulan keampunan dan bulan penuh berkat.

Sedangkan bulan lain mereka tidak mampu untuk mendapat keampunan Allah swt, tapi masih juga dalam bulan Ramadhan juga tidak mampu untuk mendapat keampunan. Sedangkan bulan itu adalah bulan terbaik dan segala amal dilipat gandakan. Terbuka pintu keampunan dan segala macam rahmat.

Jadi Bulan apakah lagi yang mereka tunggu sehingga mereka meminta keampunan Allah swt?"

Ringkas dari Ito : FIKIRKAN :)


Dapatkan jadual Imsak dan Berbuka Tempat anda, klik pautan



p/s : Tukang Karut, Mr Jepun, Cik Lana dan Saudari Sal Ijou ! dan Blogger lain juga, Selamat Berpuasa! [warna berdasarkan warna background masing2 :P ]

7 comments:

  1. Hak3, (ketawa berdasrkan background blog abgtaliff) hik3. Saje ngusik..hehe. nampak dah..tp saja diam.. :)

    Terima kasih abgtaliff..hurmm..satu je soalan..camna eh bazar ramadhan belah sana?tingin nak mrasa suasana kat sana ^__^ kot2 leh dpt kek lapis dilapisi kepok lekor..rekaan sapa entah,hahahahaah

    ReplyDelete
  2. hahaha,,warna biru...air laut.

    tq..weh..ko pun selamat berpose..jgn ponteng2...merewang..:)

    ReplyDelete
  3. @Lana : Entah sapa entah mereka makanan pelik tu...wakakakkwaka

    @Nasriq : Huhuhuhuhu....sebab ada dlm bloglist

    @Yutaka : Itu Link percuma tu..keh keh keh(mcm tak iklas jer)

    ReplyDelete
  4. Sambil naik kuda mengomen nih..Selamat berpuasa!! :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.