Friday, July 13, 2012

KATA-KATA MOTIVASI | MALU

"Antara Sebab Mereka Yang Gagal Adalah Kerana Malu"


20 comments:

  1. Assalammualaikum.

    Luas maksud gagal.. kalau ikut konteks kegagalan dalam hal2 baik, cth ibadat, pembelajaran, dunia kerjaya, alam rumahtangga, soal kesihatan. aha, bab2 ni, kalau malu bertanya, malu berdepan dengan masalah yg dihadapi, lambat laun merugikan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Lana. Sangat rugi jika kita hanya ingatkan Malu.

      Delete
  2. yup, sesetengah perkara malu punca kegagalan.. tapi ada ketika ia bawa ke arah kebaikan...

    ReplyDelete
  3. untuk berjaya tidak perlu malu. mula-mula memanglah gagal. belajar daripada kesilapan dan berusaha lagi. lama-lama akan berjaya juga.

    ReplyDelete
  4. malu ada pro dengan con tp kne pandai gune2 yg mana stu mengikut keadaan yg sesuai, salah gune, gagal la jawabnya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Malu dengan perkara yang baik mungkin membuatkan kita tersalah pilih jalan.

      Delete
  5. malu tuh bagus tpi kena bertempat lah kan :)

    ReplyDelete
  6. aku ada kemaluan... kamu pun ada... dia pun...

    ReplyDelete
  7. satuju sangat. tidak salah buatkan sedikit rasa malu untuk kebaikan. lebih-lebih lagi untuk berjaya.

    ReplyDelete
  8. malu bertindak, mmg susah nak berjaya..
    berani bertindak, insyaAllah peluang tu ada.. :)

    ReplyDelete
  9. ada kebenarannya,tapi dari sudut lain, malu itu satu cabang iman. malu dalam semua aspek rasanya tak betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Etuza. Kita patut malu kepada perkara tidak baik tapi berusaha dan hindari malu pada perkara yang baik.

      Delete
  10. As salam Tallif sorry baru dpt bw kat sini, bagi PPP malu byk jer malu, malu pada tuhan dan malu pada diri sendiri, sebab malu nak mencuba yg akhirnya merugikan diri sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam PPP. Pilih Dimana ingin menempatkan malu sebelum kita rugi. :)

      Delete

Terima kasih atas komen anda.