Thursday, August 2, 2012

KATA-KATA MOTIVASI | MEMAAFKAN

"Semakin Tinggi Pengetahuan Seseorang, Semakin Banyak Dia Memaafkan"


15 comments:

  1. Replies
    1. "Dia" itu orang yang penuh dengan Ilmu.

      Delete
  2. Urmmm... InsyaAllah betul... tak berapa nak faham la...

    ReplyDelete
  3. bukan mudah utk menjadi pemaaf ttp sesungguhnya memaaf itu lebih baik :)

    ReplyDelete
  4. hmmm....betul tu... ramai orang yang educated ni, dia kalau ada apa2 pertelingkahan.. malas nak gaduh2 ke.. buat apa. bukan dapat faedah pun. lebih baik diam dan maafkan sahaja walaupun berat. sekadar pendapat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, seperti bermaksud dia banyak menggunakan Akal fikiran daripada menggunakan Amarah/nfsunya dalam mengambil tindakan.

      Delete
  5. bukan senang nk memaafkan.tapi memaafkan tu sikap yg mulia:)

    ReplyDelete
  6. Saya setuju Taliff, maknanya dia gunakan akal berdasarkan ilmu pengetahuan dia. so dia murnikan lagi ilmu ke tahap yang lebih tinggi nilai. Selamat beradu ya..terjah malam ni

    ReplyDelete
  7. Dan semakin bayak dia berdiam diri utk jadi pemerhati...

    salam jumaat Tallif lama tak nampak bz ek??

    ReplyDelete
    Replies
    1. A`a...tgh sibuk dengan tugasan skg. Semakin dekat raya semakin sibuk

      Delete
  8. betol3..ilmu tu x bermakna dia bijak @ pandai dlm ilmu dunia je..semakin bertambah ilmu juga bermaksud semakin bertambah iman.. ^^

    ReplyDelete
  9. memaafkan lebih baik jika itu mampu dilakukan oleh kita...

    ReplyDelete
  10. Nice.. kalau ada button like, aku dah like dah kata2 nie.. hehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.